رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 آبان 1395 - 14:03
  • کد خبر : ۴۷۴۸
  • مشاهده :  380 بازدید
  • چاپ خبر : بیکاری جوانان بومی در عسلویه قابل قبول نیست

بیکاری جوانان بومی در عسلویه قابل قبول نیست

کنگان نیوز: در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در نطق میان دستور گفت: سال ها تجارت دریایی، صیادی، کشاورزی و گردشگری، ظرفیت هایی بود که هزاران سال شعله زندگی را مشتعل نگاه می داشت، اما با صنعتی شدن استان، این شعله خاموش شد.

به گزارش کنگان نیوز به نقل از مهر؛ در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در نطق میان دستور گفت: سال ها تجارت دریایی، صیادی، کشاورزی و گردشگری، ظرفیت هایی بود که هزاران سال شعله زندگی را مشتعل نگاه می داشت، اما با صنعتی شدن استان، این شعله خاموش شد.
وی با بیان اینکه سفره اشتغال برای بومیان مغفول مانده است، گفت: ارابه پتروشیمی ها و چاه های نفت و گاز، زمینه های اشتغال بومیان را له کرده و به محیط زیست آسیب های جدی وارد کرده است.
نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در منطقه گفت: وزارت نفت نقش مهمی در آسیب محیط زیست در منطقه عسلویه دارد؛ لذا باید اقدامات جدی برای رفع آن انجام داده و از این به بعد هیچ پروژه ای بدون در نظر گرفتن پیوست های محیط زیست به تصویب نرسد.
الماسی تصریح کرد: تغییرات سریع فرهنگ اجتماعی در استان بوشهر وضعیتی را ایجاد کرده که غیرقابل چشم پوشی است. اشتغال همه گیرترین خواسته مردم است. اشتغال مردم بومی روی کاغذ باقی مانده و در پایتخت انرژی ایران، بیکاری جوانان غیرقابل قبول است.
وی خطاب به وزیر نفت گفت: اقدامات برخی مدیران نفتی در منطقه برخلاف مصلحت است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه