رفتن به بالا
  • یکشنبه - 17 مرداد 1395 - 14:11
  • کد خبر : ۴۰۸۱
  • مشاهده :  468 بازدید
  • چاپ خبر : شیر مادر یک مایع بی‌نظیر و حاوی عوامل ضدعفونی‌کننده است

شیر مادر یک مایع بی‌نظیر و حاوی عوامل ضدعفونی‌کننده است

کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان کنگان گفت: شیر مادر یک مایع بی‌نظیر، زنده و حاوی عوامل ضدعفونی‌کننده است که شیرخوار را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مثل اسهال، عفونت‌های تنفسی، آسم و آلرژی محافظت می‌کند.

به گزارش کنگان نیوز، لیلا آرتا در گفتگو با خبرنگار ما افزود: همه والدین می‌خواهند کودکشان با سلامتی رشد کند و از فرصت رسیدن به پتانسیل کامل خود بهره‌مند شوند، این فرصت در ۱۰۰۰ روز اول یعنی ۹ ماه زندگی داخل رحمی (۲۷۰ روز) و ۲ سال اول زندگی کودک (۷۳۰ روز) بیش از هر زمان دیگر فراهم است.
کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان کنگان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای سپری نمودن ایمن این یک هزار روز باید قبل از بارداری شروع شود و تمام لحظات یک هزار روز را شامل شود.
وی تصریح کرد: این دوره زمانی سلامت، رشد، تکامل، تغذیه و آرامش برای کودک و خانواده‌اش نقش حیاتی و کلیدی دارد و باید مادران در دوران قبل از بارداری از مزایای شیردهی برای خود و فرزندش آگاهی یابند.
کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان کنگان گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی شیر مادر جان بیش از یک و نیم میلیون شیرخوار را در سال نجات می‌دهد.
کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند دارای هوش بالا و مهارت‌های تکاملی و تحصیلی بهتری هستند
لیلا آرتا خاطرنشان کرد: کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند دارای هوش بالا و مهارت‌های تکاملی و تحصیلی بهتری نسبت به کودکان شیر مصنوعی خوار دارا می‌باشند.
وی تصریح کرد: با تمرکز بر ارتقای مادران و کودکان در پنجره یک هزار روز اول زندگی می‌توانید مطمئن باشید که کودک سالم‌تر و سازنده‌تر زندگی می‌کند و سرمایه‌گذاری در تغذیه بهتر در طی این دوره می‌تواند به خانواده‌ها، جوامع و کشورها در شکستن چرخه فقر کمک کند.
دهم تا شانزدهم مرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز ملی و هفته شیر مادر با شعار (هزار روز طلایی، مهر مادر، شیر مادر) نام‌گذاری شده و در این هفته به جنبه‌های مختلف تغذیه، رشد و تکامل کودکان تا پایان دوسالگی توجه شده است./ مریم سفالی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه