رفتن به بالا
  • یکشنبه - 17 آبان 1394 - 17:43
  • کد خبر : ۹۹۰
  • مشاهده :  501 بازدید
  • چاپ خبر : کنگان کمترین میانگین بارندگی در استان بوشهر

کنگان کمترین میانگین بارندگی در استان بوشهر

میانگین بارندگی در استان بوشهر نسبت به پارسال ۱۰ میلی‌متر افزایش یافت.

به گزارش کنگان نیوز ، آمارهای شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نشان می‌دهد میانگین مجموع بارش‌ها در این استان نسبت به پارسال افزایش داشته است.
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: از ابتدای سال آبی جاری یعنی مهر تا کنون میانگین بارش‌های ثبت شده در ۳۱ ایستگاه باران سنجی استان حدود ۲۶ و نیم میلی‌متر ثبت شده است.
شهلا شباک افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود ۱۰میلی متر و نسبت به دوره بلند مدت ۸ میلی‌متر افزایش نشان می‌دهد.
وی البته به توزیع نامتوازن بارندگی در شمال و جنوب استان اشاره کرد و گفت: میانگین بارش در مناطق شمالی استان ۳۹ و نیم میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل حدود ۲۵ میلی متر افزایش داشته، اما در مناطق جنوبی میانگین بارندگی ۸ میلی‌متر ثبت شده است که در مقایسه با سال آبی گذشته ۱۱ و نیم میلی‌متر کاهش یافته است.
این مقام مسوول همچنین با اشاره به کمترین و بیشترین بارش‌های ثبت شده در آبان ادامه داد: بوشهر با میانگین بارش ۸۹ میلی‌متر و کنگان با میانگین یک میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین بارش‌ها را تجربه کردند.
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از مردم خواست با دقت و حساسیت زیادی آب را مصرف کنند و در حفظ این نعمت الهی کوشا باشند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه