رفتن به بالا
  • یکشنبه - 10 آبان 1394 - 15:40
  • کد خبر : ۸۶۸
  • مشاهده :  842 بازدید
  • چاپ خبر : رزمایش بزرگ بحران صبح امروز برگزار شد + تصاویر

رزمایش بزرگ بحران صبح امروز برگزار شد + تصاویر

رزمایش سراسری مدیریت بحران در پایتخت انرژی کشور صبح امروز باحضور مدیرعامل منطقه ویژه پارس و معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش کنگان نیوز ، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس صبح امروز در آیین آغاز رزمایش بحران در پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی یک منطقه مهم و استراتژیک در صنعت نفت است و شاهد رشد و اعتلای منطقه هستیم.

مهدی یوسفی افزود: رعایت ایمنی و مسائل زیست محیطی در منطقه ویژه پارس امری بسیار مهم و ارزشمند است و باید در این مسیر همه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی یادآور شد: برگزاری رزمایش مدیریت بحران در منطقه ویژه به منظور آمادگی بیشتر نیروهای منطقه در شرایط بحران انجام شده و امیدوار هستیم به اهداف و نتایج مورد نظر در این رزمایش برسیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به نحوه برگزاری رزمایش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در فاز نخست این رزمایش، سناریو مشاهده لکه نفتی در دریا و مقابله با این لکه توسط کشتی‌های آتش خوار پیش‌بینی شده است.

یوسفی تصریح کرد: در فاز دوم این رزمایش نیز سناریو حادثه در لوله انتقال خوراک پتروشیمی پیش‌بینی شده که قرار است نیروهای امداد و نجات و کمکی و نیروهای HSE  و شرکت کنندگان در رزمایش با حضور به موقع نسبت به مقابله به حوادث و کنترل حادثه اقدام کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۴ درصد گاز کشور در منطقه ویژه پارس تامین می‌شود و توجه به مسایل ایمنی و زیست محیطی و اچ اس ای امری لازم و ضروری است.

بر اساس این گزارش، رزمایش بزرگ منطقه ویژه پارس جنوبی با همکاری فرمانداران شهرستان‌های جنوبی و نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی انجام شده است.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه