رفتن به بالا
  • دوشنبه - 4 آبان 1394 - 14:41
  • کد خبر : ۷۸۹
  • مشاهده :  839 بازدید
  • چاپ خبر : کاروان پیاده شهرستان کنگان عازم کربلا شد + تصاویر

کاروان پیاده شهرستان کنگان عازم کربلا شد + تصاویر

در آیینی با استقبال باشکوه مردم و مسئولان، کاروان پیاده شهرستان کنگان عازم کربلای معلی شد.

به گزارش کنگان نیوز، بعد از ظهر امروز همزمان با ایام سوگواری محرم، کاروان پیاده روی فدائیان حسینی شهرستان کنگان با بدرقه انبوه عزاداران حسینی عازم حرم مطهر کعبه دل‌ها، سیدالشهداء حضرت امام حسین (ع) شدند.

این کاروان که متشکل از ۳۵ نفر از دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) است در روز ۱۲ محرم،با پای پیاده راهی حرم مطهر سرور و سالار شهیدان شدند تا در اربعین حسینی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام محمودی امام جمعه کنگان در آیین بدرقه زوار حسینی و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در فضیلت زیارت امام حسین با پای پیاده همین بس که امام صادق (علیه السلام) فرمود: کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین بن علی (علیه السلام) باشد؛ اگر پیاده رود ؛ خداوند منّان به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید.

وی با تقدیر از کاروان پیاده روی این شهرستان  خطاب به آنها گفت: در طول مسیر سفیری با صلابت برای رساندن پیام سیدالشهداء (علیه السلام) باشید.

محمودی با تاکید بر لزوم الگو گیری از وجود ذی جود اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش بیان داشت: حسینی شدن بایستی در تمام لحظات زندگی مان موج بزند.

مسئول کاروان پیاده روی فدائیان حسینی شهرستان کنگان بعد از ظهر امروز در حاشیه استقبال مردم شهر دوراهک از کاروان پیاده اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاروان ۳۵ نفره عاشقان و فداییان حسینی که چهار نفر از این زوار را خواهران گرامی تشکیل می‌دهند از مرکز شهرستان کنگان با پیاده روی به عشق سیدالشهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام حسین (ع) راهی حرم مطهر اباعبدالله (ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) شدند.

حسین نصار با بیان اینکه کم سن‌ترین عضو کاروان فدائیان حسینی کنگان ۲۳ ساله و مسن‌ترین عضو کاروان نیز ۶۵ سال سن دارد افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده زائران حرم حسینی روزانه با طی کردن مسافت، ۱۰ روز قبل از اربعین وارد کربلا خواهند شد.

وی گفت: پس از ورود به کربلا کاروان کنگان به دو گروه تقسیم خواهند شد، گروه اول در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع که توسط یک فرد خیر بین نجف و کربلا و روبروی دکل ۹۲۲ به ما اهداء شده است با برپایی استراحتگاه برای زوار سیدالشهداء کار پذیرایی را تا پایان اربعین انجام خواهند داد و گروه دوم نیز وارد کربلا خواهند شد.

مسئول کاروان پیاده روی فداییان حسینی شهرستان کنگان اظهار داشت: برای احداث زائرسرای حسینی در زمین اهدایی نیازمند کمک شما عزیزان و خیزین بزرگوار هستیم و از خیرین و کسانی که تمایل به همکاری در این زمینه دارند به هر

میزان که باشد درخواست می‌کنم تا در احداث این زائرسرا ما را یاری کنند.

بر اساس این گزارش، هر سال جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) همزمان با اربعین حسینی از نقاط مختلف دنیا خود را به نجف اشرف و کربلا معلی رسانده تا ضمن ابراز عشق و ارادات خود به خانواده کرامت، مراسم سوگواری اربعین حسینی را در جوار حرم سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) به جا آورند.

IMG_9948

 

IMG_9958

 

IMG_9962

 

IMG_9963

 

IMG_9973

 

IMG_9977

 

IMG_9947

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه