رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
  • کد خبر : ۶۲۷۸
  • مشاهده :  80 بازدید
  • چاپ خبر : با کدام توجیه طرح هایی بنام کنترل ترافیک در سطح شهرکنگان اجرایی میشود که خود عامل ایجاد ترافیک و افزایش خطر تصادفات می باشد؟

با کدام توجیه طرح هایی بنام کنترل ترافیک در سطح شهرکنگان اجرایی میشود که خود عامل ایجاد ترافیک و افزایش خطر تصادفات می باشد؟

صدای شهروندان با کدام توجیه طرح هایی بنام کنترل ترافیک در سطح شهرکنگان اجرایی میشود که خود عامل ایجاد ترافیک و افزایش خطر تصادفات می باشد؟ شهرداری بندر کنگان در جدیدترین اقدام خود طرحی با توجیه کنترل ترافیک در چهار راه طالقانی اجرا نموده است که نه تنها کمکی به کاهش ترافیک شهر در ساعات […]

صدای شهروندان

با کدام توجیه طرح هایی بنام کنترل ترافیک در سطح شهرکنگان اجرایی میشود که خود عامل ایجاد ترافیک و افزایش خطر تصادفات می باشد؟


شهرداری بندر کنگان در جدیدترین اقدام خود طرحی با توجیه کنترل ترافیک در چهار راه طالقانی اجرا نموده است که نه تنها کمکی به کاهش ترافیک شهر در ساعات پر رفت و آمد نکرده بلکه شهروندان کنگانی با اجرای این طرح و کاهش عرض بلوار اصلی در این چهار راه شاهد افزایش ترافیک و بروز احتمال تصادفات بوده اند. طرحی مشابه با طرح اجرا شده در میدان علی ولی الله در حال اجرا می باشد که باید با اتمام آن شاهد معضلات و خطرات ناشی آن نیز باشیم.
سوال اساسی شهروندان بندر کنگان آن است که آیا اجرای طرح‌های مشابه در خیابان های برق ، محل اتصال بلواردارایی و خیابان وحدت با بلوار امام خمینی (ره) با هدف کنترل ترافیک و کاهش خطرات تصادفات توانسته است نتیجه ی مطلوبی را در بر داشته باشد که مجددا در چهاراه طالقانی و میدان علی ولی الله از این دست طرح‌ها اجرایی می شود؟
به عنوان مثال در محل اتصال بلوار دارائی با بلوار امام خمینی (ره) طرح اجرا شده و دورگرد های غیر کارشناسی ایجاد شده در آن محدوده می تواند در مواقع اضطراری باعث کاهش قدرت مانور و واکنش سریع ماشین ها و نیروهای ایستگاه آتش نشانی مستقر در آن محل شود.

کاهش عرض شریان های اصلی عبور و مرور یک شهر مانند کنگان در چهاراه ها و تبدیل نمودن سه باند تردد خودروها به حدود نصف آن فقط باعث بالا رفتن احتمال تصادف و افزایش ترافیک در ساعات پر رفت و آمد شهر میشود.در حالیکه شهر کنگان بصورت پیوسته با افزایش جمعیت رو به روست و میزان تردد در سطح شهر و شریان های اصلی عبور و مرور در شهر روز به روز در حال افزایش می باشد اجرای چنین طرح هایی می تواند باعث ایجاد معضلات جدی در وضعیت ترافیکی شهر در آینده ای نچندان دور شود که یقیناً همراه با اتلاف درآمدها و بودجه های شهری برای اصلاح مجدد این طرح ها خواهد بود.
در زمینه ایمن سازی بلوار مرکزی شهر (بلوار امام خمینی (ره)) برای عابرین پیاده شهرداری و دیگر دستگاه های مسئول همچون شورای ترافیک شهرستان می توانند بجای اجری طرح هایی که با کاهش عرض بلوار و ایجاد ترافیک همراه است مانند دیگر شهرهای کشور به سمت احداث پل های هوایی با پله برقی برای رفت و آمد عابرین یا رنگ آمیزی نقاط پر خطر در چهار راه ها کنند.

اخبار مرتبط