رفتن به بالا
  • شنبه - 23 مرداد 1395 - 20:21
  • کد خبر : ۴۲۷۶
  • مشاهده :  738 بازدید
  • چاپ خبر : بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کنگان راه‌اندازی می‌شود/برگزاری کارگاه آموزشی ایجاد مراکز یادگیری محلی در بوشهر

بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کنگان راه‌اندازی می‌شود/برگزاری کارگاه آموزشی ایجاد مراکز یادگیری محلی در بوشهر

راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کنگان، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی در دیر و ایجاد کارگاه آموزشی ایجاد مراکز یادگیری بوشهر از مهم‌ترین عناوین خبرهای کوتاه استان بوشهر است.

 به گزارش کنگان نیوز، علیرضا رئیسی در بررسی روند اجرایی طرح‌های توسعه‌ای در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان با بیان اینکه این بیمارستان نقش مهمی در تامین مطالبات بیماران منطقه جنوب استان بوشهر دارد، اظهار داشت: با فراهم‌شدن زیرساخت‌های اساسی و زیربنایی شهرستان کنگان و تامین مطالبات بیمارستان نقاط جنوبی این استان بیمارستان کنگان به قطب درمانی استان بوشهر تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان کنگان در ۳سال گذشته شاهد تغییراتی شایانی در حوزه سلامت است، خاطر‌نشان کرد: این بیمارستان برای ارائه خدمات بهتر به مردم کنگان و شهرستان‌های هم‌جوار نیاز به تحولاتی بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بهسازی فضای فیزیکی بیمارستان کنگان خبرداد و تصریح کرد: با بهسازی و الحاق ساختمان جدید به ساختمان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های تشخیصی، درمانی و اورژانسی اجرا شد.

رئیسی با بیان اینکه طرح توسعه در بخش بستری، اورژانس، بستری اورژانس و بخش داخلی اجرایی شده است، تصریح کرد: به‌زودی این طرح‌های توسعه‌ای و ازیکی از ممتازترین مراقبت‌های ویژه در بیمارستان امام خمینی (ره) بهره‌برداری می‌شود.

فعالیت صنایع فرآوری آبزیان در استان بوشهر

معاون شیلات استان بوشهر گفت: در استان بوشهر صنایع فرآوری آبزیان نقش مهمی در توسعه صادرات دارد که در این زمینه ۲۴ شرکت فعالیت می‌کنند.

عباس آهنگر مقدم با بیان اینکه این شرکت‌ها توان نگهداری روزانه ۸ هزار تن آبزیان را دارند افزود: ظرفیت فرآوری صنایع یاد شده روزانه ۲۷۰ تن آبزی برای نگهداری میگوی صیدان استان است.

وی با بیان اینکه ۲۵ بندر صیادی در استان بوشهر فعالیت می‌کند، بیان کرد: از این تعداد بندر صیادی ۲۲ مرکز آن در امر تخلیه و نگه‌داری میگو فعالیت می‌کنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در دیر

دوره‌های آموزشی مهارتی برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد شهرستان دیر برگزار شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دیر با بیان اینکه این نهاد به دنبال ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار برای مددجویان تحت پوشش است گفت: توانمندسازی قشر محروم و نیازمند جامعه از اولویت کمیته امداد شهرستان دیر است.

محمد پورسالم با اشاره به اینکه اشتغال باید پایدار باشد، افزود: اشتغال پایدار نیاز به آموزش پایدار دارد و توجه به امر آموزش و تسریع در آن به همراه کیفیت آموزش در خودکفایی و اشتغال پایدار مددجویان تأثیر به سزایی دارد.

وی ترویج و گسترش آموزش‌ های مهارتی در بین مددجویان را یکی از راهکارهای رسیدن به خودکفایی آنان دانست و اظهار داشت: ارائه گسترده‌تر آموزش‌های مهارتی به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه برای توانمندسازی و کمک به بهبود وضعیت معیشت خانواده‌ها امری مهم و ضروری است.

وی از همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با کمیته امداد ابراز رضایت کرد و گفت: کمیته امداد در همه زمینه‌ها می‌تواند با سایر ارگان‌ها همکاری و بستر برای تعامل بیشتر فراهم است.

کارگاه آموزشی ایجاد مراکز یادگیری محلی در بوشهر برگزار شد

معاون سوادآموزی استان بوشهر با بیان اینکه هدف مهم ایجاد مراکز یادگیری محلی کاربردی کردن سواد آموزی است افزود: بر‌اساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح سوادآموزی در تمامی شهرها و روستایی استان بوشهر اجرایی شده که بخش عمده‌ای از بی‌سوادی در استان بوشهر برطرف می‌شود.

غلامرضا دانش‌فر از راه‌اندازی مراکز یاد محلی در استان بوشهر خبرداد و خاطر‌نشان کرد: امسال مراکز یادگیری محلی در بوشهر، جم، تنگستان، دشتستان ایجاد می‌شود که به همین منظور کارگاه‌های تخصصی در این زمینه فعال شده است.

وی از آموزش ترکیبی خواندن و نوشتن و مهارت در مراکز سواد آموزی استان بوشهر خبرداد و افزود: برای برقراری پیوند بین  زندگی و سواد افراد و ایجاد انگیزه، توانمند سازی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه