رفتن به بالا
  • شنبه - 9 مرداد 1395 - 13:53
  • کد خبر : ۳۹۴۴
  • مشاهده :  441 بازدید
  • چاپ خبر : احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات به‌حق و دیرینه مردم کنگان است

احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات به‌حق و دیرینه مردم کنگان است

امام جمعه کنگان گفت: احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم کنگان است.

به گزارش کنگان نیوز، حجت الاسلام محمود محمودی به بیان اهمیت نماز جمعه در قرآن و روایات پرداخت و اظهار داشت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که یک سوره به وجوب و اهمیت آن اختصاص و ده‌ها روایات در کتب و منابع دینی به فضیلت نماز جمعه و یا عقوبت ترک آن اشاره می کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر کنگان افزود: احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم این خطه است که به‌خاطر تکرار مکرر آن در جلسات مختلف ملال آور شده و شایسته نیست این مطالبه به حق همچنان روی زمین و در حد شعار مانده باشد.

امام جمعه کنگان با تقدیر از اقدام جمعی از بازاریان و نیز اتاق اصناف و راه‌اندازی جشنواره خرید تابستانه اظهار داشت: راه‌اندازی بازارچه مرزی در شهر بندری کنگان ضروری است.

وی راه اندازی و احداث دانشگاه دولتی را از دیگر مطالبات به حق مردم این شهرستان دانست و گفت: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه زمینه را برای تحصیلات تکمیلی در سه دانشگاه کنگان فراهم و البته دانشگاه ها نیز کمیت و کیفیت را در مسائل آموزشی ارتقا بخشند.

محمودی  جوانان را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و با اشاره به صنعتی بودن شهرستان و نیازهای جوانان خواستار توجه به توسعه ورزش، ایجاد بستر برای ازدواج آسان جوانان و نیز اشتغال پایدار جوانان بومی در ادارات و شرکت‌ها شد.

 امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: نماز جمعه در فقه اهل سنت یک واجب عینی است و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه توسط اهل سنت در صدها شهر و روستای سنی نشین ایران اسلامی اقامه می شود.

شیخ محمد جمالی بر لزوم حل مشکلات مردم و اقدام و عمل برای تحقق مطالبات مردمی مطرح شده توسط امام جمعه کنگان تاکید کرد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه