رفتن به بالا
  • شنبه - 18 مهر 1394 - 07:37
  • کد خبر : ۳۳۴
  • مشاهده :  635 بازدید
  • چاپ خبر : ۱۰۳سازه در پیمان اول پروژه آبخیزداری جم احداث می شود

۱۰۳سازه در پیمان اول پروژه آبخیزداری جم احداث می شود

فرماندار جم گفت: پروژه آبخیزداری جم همزمان در بخش ریز و بخش مرکزی جم آغاز شده است و در پیمان اول ۱۰۳سازه احداث می شود.

به گزارش کنگان نیوز به نقل از مهر ، فتح الله نوروزی صبح شنبه در حاشیه بازدید معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها و مراتع کشور و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از پروژه آبخیزداری جم بیان داشت: با توجه به وضعیت بحرانی سفره های زیرزمینی شهرستان جم، اجرای این پروژه حیاتی است.

وی با اشاره به آغاز فاز اول این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال افزود: اعتبار کل مصوب پروژه ۶۱۰ میلیارد ریال است که ۲۰۰ میلیارد ریال آن در سال جاری تامین اعتبار شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: پیمان اول این پروژه هم اکنون با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شروع شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در هفته دولت با حضور استاندار کلنگ زنی شد افزود: عملیات اجرایی آبخیزداری از روستای نیلاب در بخش مرکزی و در بخش ریز نیز از روستای حرمیک آغاز شده است.

اجرای مناقصه برای اتمام فاز اول

فرماندار جم میزان سازه های تعریف شده برای این پیمان را ۱۰۳ عدد عنوان کرد و گفت: پیشرفت پیمان اول این پروژه تاکنون ۱۵ درصد است و روستاهای نیلاب تا گندمزار و حرمیک را در برمی گیرد که انتظار می رود با پیگیری و همراهی خوب مدیران کشوری و استانی، ادامه این پروژه نیز با شتاب مطلوب انجام شود.

نوروزی از مناقصه ۱۵۰ میلیارد ریال باقی مانده از فاز اول این پروژه خبر داد و بیان داشت: در روزهای آتی پیمان دوم فاز اول پروژه آبخیزداری شهرستان جم نیز مناقصه می شود که امیدواریم شاهد شروع به کار هر چه سریعتر این پیمان نیز باشیم.

نوروزی اجرای تمام و کمال این پروژه را از اولویت های مهم شهرستان برشمرد و اضافه کرد: این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است و اجرای کامل آن می تواند در احیای سفره های زیرزمینی آب شهرستان جم موثر باشد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه