رفتن به بالا
  • سه شنبه - 29 دی 1394 - 14:55
  • کد خبر : ۱۸۱۹
  • مشاهده :  802 بازدید
  • چاپ خبر : اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در بخش کشاورزی بردخون

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در بخش کشاورزی بردخون

رئیس جهاد کشاورزی بردخون گفت: بیش از پنج هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی شهر بردخون اشتغال دارند.

به گزارش کنگان نیوز به نقل از فارس، احمد پوررشیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بردخون زمینه بسیار مناسبی جهت کشت انواع محصولات کشاورزی دارد که اکنون ۳۵۰۰ هکتار به کشت گوجه‌فرنگی و هشت هزار و ۱۸۰ هکتار به کشت سایر محصولات کشاورزی اختصاص دارد که بیشتر محصول گوجه‌فرنگی کشت می‌شود.

احمد پوررشیدی افزود: کشاورزی در بردخون موجب اشتغال بخش زیادی از مردم منطقه و مهاجرین شده است که تعداد یک هزار و ۹۵۰ بهره‌بردار مستقیم و بیش از چهار هزار بهره‌بردار غیرمستقیم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به انتخاب یکی از کشاورزان منطقه به‌عنوان کشاورز نمونه کشوری، اضافه کرد: احمد فولادی از کشاورزان منطقه در زمینهٔ گیاهان دارویی به‌عنوان کشاورز نمونه ملی برگزیده شد و در تهران با حضور معاون اوّل رئیس‌جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

احمد فولادی کشاورز نمونه بردخونی نیز در این زمینه گفت: از ۱۵ سال پیش به‌صورت حرفه‌ای وارد حرفه کشاورزی شدم که در پنج سال اخیر به کشت گیاه آلوئو ورا اشتغال دارم.

وی گفت: در ۶ هکتار به کشت گیاه آلوئو ورا مشغول هستم که در این امر به‌صورت انفرادی فعالیت دارم و درخواست دارم با ایجاد کارخانه فرآوری آلوئو ورا در استان بازار مصرف این گیاه را فعال کنیم.

فولادی افزود: دلیل اصلی انتخاب به‌عنوان کشاورز نمونه در سطح ملی در زمینهٔ گیاهان دارویی به دلیل مصرف کم آب و عملکرد مناسب در هر هکتار بوده است.

وی با انتقاد از کشاورزی تک‌محصولی در منطقه، اضافه کرد: کشاورزی تک‌محصولی عوارضی نظیر افزایش هزینه تولید، کاهش قیمت محصول، مصرف زیاد آب و تخریب و فرسایش خاک را به همراه دارد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه