رفتن به بالا
  • دوشنبه - 28 دی 1394 - 05:23
  • کد خبر : ۱۸۱۲
  • مشاهده :  792 بازدید
  • چاپ خبر : مسابقات قرآن، نماز و عترت با حضور ۲۸۰ دانش آموز در دیر آغاز شد

مسابقات قرآن، نماز و عترت با حضور ۲۸۰ دانش آموز در دیر آغاز شد

امام جمعه دیر ‌گفت:تمسک به قرآن و معارف اسلامی تنها راه نجات دانش‌آموزان در جنگ نرم فرهنگی است.

به گزارش کنگان نیوز، حجه السلام سید علی حسینی در بازدید از روند برگزاری مسابقات‌،مسابقات قرآن، نماز و عترت اظهارکرد:دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر ماهواره و اینترنت‌ سعی دارند تا نسل جوان و نوجوان این کشور را از معارف اسلامی دور کنند.

حسینی افزود:این مسابقات که با هدف شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و نیز تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می‌شود، نقش به سزایی در شکوفایی استعدادهای قرآنی و انس دانش‌آموزان با قرآن کریم دارد.

امام جمعه دیر برگزاری مسابقات قرآنی را ظرفیتی ارزشمند برای پرورش روح معنویت نوجوانان دانست و گفت:برگزاری این مسابقات فرصتی برای پرورش استعدادها و کشف استعدادهای دانش آموزان است.

حجه السلام سید علی حسینی با تاکید بر این نکته که دانش آموزان و نخبگان قرآنی باید سعی کنند، مبلغان خوبی برای قرآن،عترت و نماز باشند، گفت: امید است تنها به آموختن همین مقدار از معارف والای قرآن،عترت و نماز اکتفا نکنید و همواره در تمام لحظات زندگیتان در آینده نیز،با این علوم مقدس مانوس باشید و نیز در جهت شناساندن و تبلیغ این علوم آسمانی به دوستان و آشنایان خود،کوشا باشید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر در حاشیه این مسابقات به خبرنگار فارس در دیر گفت : مسابقات قران،عترت و نماز ویژه دانش آموزان پسر و دختربا حضور ۲۸۰ دانش آموز پسر و دختر در رشته های قرائت قرآن،حفظ ،اذان و مداحی در مقطع ابتدایی در کانون فرهنگی تربیتی شهید دستغیب دیر برگزار گردید.

اسماعیل مختار زاده خاطر نشان کرد:این مسابقات با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ قرانی و حاکم شدن فضای قرانی در جامعه ،از مدارس شهرستان دیر در کانون فرهنگی تربیتی شهید دستغیب برگزار می گردد.

مختارزاده تصریح کرد: از به برگزاری مسابقات قران،عترت و نماز ویژه دانش آموزان پسر و دختر در متوسطه اول و متوسطه دوم در اواخر بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: مسابقات قران،عترت و نماز ویژه دانش آموزان پسر و دختر در متوسطه اول و متوسطه دوم در اواخر بهمن ماه سال جاری در ۱۰ رشته برگزار خواهد شد که برترین های این مسابقات بعد از انتخاب در مسابقات استانی و کشوری شرکت خواهند کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر از برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری در رشته سرود در ۱۶ گروه ۲۰ نفره از چهارم بهمن ماه خبر داد و افزود:این مسابقات با هدف آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با مسائل اعتقادی،دینی و فرهنگی هنری برگزار خواهد شد./ پارس خلیج

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه