رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 9 دی 1394 - 09:03
  • کد خبر : ۱۶۴۰
  • مشاهده :  781 بازدید
  • چاپ خبر : یازدهمین نشست علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر در عسلویه برگزار شد + تصاویر

یازدهمین نشست علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر در عسلویه برگزار شد + تصاویر

با حضور نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان، یازدهمین نشست علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر در شهرستان عسلویه برگزار شد.

به گزارش کنگان نیوز، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در این نشست به بیان رسالت ها و مسئولیت های مبلغان در شرایط فعلی جهان اسلام پرداخت و زوایای مختلف شخصیت الهی پیامبر اسلام (ص) را تشریح کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) شاهدی بر تمام پیامبران و انبیاء الهی است که در تمام طول تاریخ شده اند.

وی ادامه داد: امروز هرجا خطری متوجه جهان اسلام می شود عالم شیعه و اهل تسنن باید با موضع گیری و تبیین شرایط به نفع اسلام اقدام کرده و نقش خود را ایفا کنند.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی پیامبر اسلام (ص) را مظهر رحمت الهی برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون جهان اسلام گرفتار جریان افراط گرای تکفیری است و مبلغان باید مبانی اندیشه های انحرافی تکفیری ها را برای جوانان تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در آغاز این نشست ضمن تشریح اهداف برگزاری نشست مذکور بر لزوم شناساندن معارف اسلامی و آموزه های اسلامی در بین اقشار مختلف و به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

 حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلامی به وحدت اسلامی نیازمند است و در این مسیر شایسته است که مبلغان ضمن انجام این مهم، به تبیین آسیب های موجود جهان اسلام و به ویژه جریان تکفیری بپردازند.

در ابتدای این نشست مهدی یوسفی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس در سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی صنعت نفت استان و پارس جنوبی پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست شیخ ابراهیم محمدی به بیان سخنانی در رابطه با فضائل پیامبر اسلام (ص) و ضرورت وحدت اسلامی پرداخت.

در بخشی از نشست فوق که ۷ دی ۹۴ در سالن همایش های منطقه ویژه پارس برگزار شد، گروه تواشیح و همخوانی الفردوس عسلویه به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این نشست عبدالله رئیسی، دبیر علمی یازدهمین نشست مشترک، بیانیه پایانی نشست را در ۸ بند قرائت کرد که مورد تایید حاضران قرار گرفت.

عکس: رضا صفایی

IMG_9876

 

IMG_9855 copy

 

IMG_9854 copy

 

IMG_9844 copy

 

IMG_9822 copy

 

IMG_9799 copy

 

IMG_9794 copy

 

IMG_9782 copy

 

IMG_9776-2 copy

 

IMG_9767 copy

 

IMG_9761 copy

 

IMG_9753 copy

 

IMG_9744 copy

 

IMG_9734 copy

 

IMG_9713 copy

 

IMG_9706 copy

 

IMG_9701 copy

 

IMG_9693 copy

 

IMG_9686 copy

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه