اسلایدر » عناوین اصلی
کد خبر : 6467
جمعه - ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

*🔻نوجوان کنگانی در بین استعدادهای برتر فوتبال استان بوشهر*




⚽به گزارش سایت خبری و تحلیلی کنگان نیوز رامتین کرم زاده، فوتبالیست خوش آتیه کنگانی که سالها در تیم یاران با مربیگری حسین دورقی، فوتبال خود را به شکل حرفه ای دنبال می کند به عنوان یکی از نمایندگان استان بوشهر به جمع نهایی استعدادهای برتر در طرح استعدادیابی سراسری ملی که در تاریخ نهم شهریور ماه ۱۴۰۰ که با حضور بیش از ۸۰ بازیکن در بوشهر برگزار شده بود راه یافته است.

🔸کرم زاده به همراه ۱۴ بازیکن دیگر در مرحله کشوری بعنوان نمایندگان استان بوشهر در رده سنی نوجوانان(رده ۱۶ سال) حاضر خواهند شد تا از بین منتخبین سایر استان ها در نهایت ترکیب تیم ملی نوجوانان کشور مشخص شود.

🔹استان بوشهر در رده سنی ۱۶ سال بعنوان یکی از اصلی ترین قطب های استعدادیابی فوتبال کشور شناخته می شود و سالهاست که بازیکنان با کیفیتی را به فوتبال کشور معرفی کرده است.

با رصد و ورود به موقع دستگاه های نظارتی خارج از مجموعه شهرداری کنگان به موضوع احداث پروژه پارک غدیر از اجحاف در حق بودجه عمومی شهر جلوگیری بعمل آمد




🔻پس از ۲ سال از آغاز بکار پروژه احداث پارک غدیر، سرانجام اختلافات مالی مجموعه شهرداری کنگان با پیمانکار منجر به توقف چند ماهه این پروژه شده است!

🔷پروژه پارک غدیر که بنا بود با مبلغ مصوب شده ۴ میلیارد تومان و با کمترین آسیب در یکی از بکرترین و زیبا ترین مناطق ساحلی بندرکنگان اجرا شود چند ماهی است که به حال خود رها شده است و هیچ گونه فعالیت و پیشرفتی در این پروژه مشاهده نمی شود.

🔶هرچند اجرای این پروژه با آسیب های فراوان و غیر قابل جبرانی از جمله تغییر اکوسیستم ساحل بکر و زیبای این منطقه و از بین بردن زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری همراه بود و در ابتدای بکار پروژه، با مخالفت های بسیار زیادی از سوی دلسوزان و صاحب نظران شهر همراه بود اما سرانجام با بی توجهی به نظرات و ایده های مطرح شده عملیات احداث آن توسط شهرداری کنگان کلید خورد.

🔹بر اساس شنیده ها از منابع آگاه اختلافات پیش آمده و اشتباهات نظارتی و محاسباتی صورت پذیرفته از سوی مجموعه شهرداری کنگان بر کار پروژه پارک غدیر،منجر به ورود دستگاه های نظارتی خارج از مجموعه شهرداری کنگان به این پروژه شده است و قبل از تایید صورت وضعیت های پیمانکار با مبالغی بیشتر از مبلغ قرارداد ،چند ماهی می باشد که ادامه فعالیت ها در این پروژه جهت جلوگیری از اجحاف در بودجه عمومی شهر متوقف شده است، که در صورت صحت موضوع فوق باید تشکر ویژه ای از دستگاه های نظارتی شهرستان کنگان انجام داد که با رصد اطلاعاتی و اقدام به موقع از حقوق مردم کنگان پاسداری کردند و مانع از تضییع بودجه عمومی شهر شدند.



📰سایت خبری و تحلیلی کنگان نیوز آمادگی خود را جهت انتشار دلایل و مستندات و پاسخ مجموعه شهرداری جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی و روشن شدن دقیق ابعاد مسئله اعلام می دارد.

*به پایان آمد این دفتر* *آیا* *حکایت همچنان باقیست!؟*



*با پوسترهای تبلیغاتی و شعار توسعه آمدند بدون حتی یک عکس یادگاری و تحقق شعار ها رفتند!*

✍🏻داریوش حسینی کنگانی


شورای پنجم نیز پس از حواشی و فراز و نشیب های بسیار و حرف و حدیثهای فراوان در حالی به پایان دوره کاری خودش رسیده است که در این روز ها بازار جلسات خداحافظی و تقدیر و تشکر و عکسهای یادگاری دولتی ها و اعضای شوراهای شهر و روستا در کل کشور داغ می باشد اما همانند ماه های گذشته باز خبری از اعضاء شورای پنجم شهر کنگان در این بازار در میان نیست گویی آنها می خواهند در سکوتی که ماه ها بر شورا حاکم کرده اند، کار خود را به پایان برسانند و این مسئولیت مهم را به نفرات منتخب جدیدالورود واگذار کنند .
شورای پنجم شهر کنگان طی چهار سال گذشته توسط جامعه مطالبگر مردمی که به لطف گسترش فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی بیش از پیش آگاه شده اند با نقدهای فراوانی بر عملکرد ,برنامه ریزی ،رفتارهای اعضاء،انتخاب شهردار و………….. روبه رو بود و از دیدگاه خیلی از منتقدین و مطالبگران واقعی شهر کنگان عملکرد شورای پنجم همراه با نواقص و ضعف های فراوانی خصوصا در بخشهای برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرا بود.ضعف ها و غفلت های صورت پذیرفته طی این دوره باعث شد حرکت رو به جلو و توسعه ای شهر کنگان کند شود. از دیگر دلایل کاسته شدن سرعت رشد و توسعه و پیشرفت شهر کنگان طی این دوره می توان به بی توجهی به نظرات صاحب نظران و جامعه نخبگانی شهر،عدم تعامل با مردم و حوزه پیرامونی و نداشتن شناخت و دانش کافی در حوزه شهری، عدم نظارت دقیق بر عملکرد شهردار و عدم سیاستگذاری تخصصی و علمی مبتنی بر واقعیت های اجتماعی ,فرهنگی و جغرافیایی این شهر اشاره نمود.

آنچه گفته شد گوشه ای از آنچه بود که طی چهار ساله گذشته در شهر و شورای شهر کنگان گذشت امید آن است که اعضای منتخب دوره ششم شورای شهر طی چهار سال آینده با حساسیت بیشتری نسبت به مشکلات و کمبودهای موجود و با دوراندیشی مناسب و به دور از حواشی,چند دستگی ها و اختلافات غیر سازنده و ارجعیت نهادن منافع کلان شهری به منافع شخصی و حزبی و جناحی عمل کنند و از بین تمام گزینه های بالقوه موجود از دل فرزندان این شهر شهرداری را انتخاب کنند که در حد و اندازه شهرکنگان باشد و از دانش و تجربه کافی و شناختی عمیق از محیط شهرکنگان برخوردار باشد تا این شهر به ریل توسعه و رشد متوازن خود در تمام زمینه ها بازگردد.

برگزیدگان جایزه جهانی «داستان ما و کرونا» معرفی شدند/حسن مختارزاده از کنگان در میان برگزیدگان


هیات داوران جایزه جهانی «داستان ما و کرونا» برگزیدگان این جایزه را معرفی کردند.
به گزارش روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در بیانیه دبیرخانه و هیات داوران جایزه جهانی «داستان ما و کرونا» آمده است:
«حوادث، اتفاق‌ها و بیماری‌های همه‌گیر بر ابعاد گوناگون زندگی ما تاثیرگذارند. داستان نیز بازآفرینی تجربه زیستن است و با نوشتن داستان، بار دیگر آنچه بر ما گذشته بازآفرینی می‌کنیم تا در آینده با رنج‌ها و مواهب زیستن بهتر مواجه شویم.

همه‌گیری کووید ۱۹ نیز از جمله تجربه‌های شخصی و اجتماعی انسان در آستانه ورود به دوره‌ای تازه از جهان است. این بیماری بر بسیاری مناسبت‌های بشری تاثیرگذار بوده و رنج‌های فراوانی برای انسان امروز داشته است که در حالی که ابعاد فراوانی از این تجربه‌ دردآلود ثبت نشده است.

جایزه جهانی «داستان ما و کرونا»، تلاشی برای گردآوری آثار ادبی در حوزه داستان در این زمینه است، خانه کتاب و ادبیات ایران کوشیده‌ است بخشی از روایت‌های مربوط به این ماجرا را گردآوری کند. به‌خصوص در بخش ویژه‌ این جایزه، تجربه‌های مدافعان سلامت و کسانی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار داشته‌اند، مدنظر برگزار کنندگان بوده است.

مفتخریم که جایزه جهانی داستان ما و کرونا با اقبال نویسندگان بسیاری از ایران و سایر کشورهای جهان رو به رو شد و بیش از هزار داستان قابل قبول به این جایزه راه یافت. نکته دیگر اینکه، طیف وسیعی از نویسندگان از هشت ساله تا هشتاد ساله در این جشنواره شرکت کردند که نشان‌دهنده تاثیرگذاری بیماری کرونا بر نسل‌های مختلف جامعه است.

تنوع در موضوع، شخصیت‌ها، مکان‌های وقوع و روایت‌ها، ویژگی دیگر داستان‌ها بود به‌طوری‌که می‌توان گفت حتی دو داستان مشابه در بین داستان‌های رسیده به دبیرخانه وجود نداشت.

البته از آنجا که موضوع بیماری کرونا هنوز تازگی دارد و نویسندگان نیز مانند سایر قشرهای جامعه همچنان با آن دست به‌گریبان هستند، اکثر داستان‌‌ها نیازمند پرداخت دقیق‌تر فنی و ساختاری است که این موضوع از نظر داوران این جشنواره طبیعی به نظر می‌رسید.

جایزه جهانی «داستان ما و کرونا» دروازه‌ای برای پرداختن به این مسئله انسان در جهان امروز است. ضمن قدردانی از جناب آقای دکتر صالحی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و جناب دکتر محسن جوادی، معاون محترم امور فرهنگی که بانی این جشنواره بوده‌اند، از کلیه کسانی که با ارسال داستان در این جشنواره شرکت کردند سپاسگزاریم و همه آن‌ها را برنده این کارزار می‌دانیم.»

اسامی برندگان بخش عمومی و ویژه این جایزه نیز به شرح زیر است:
«کاش لبخندت را می‌دیدم» نوشته زینب‌ فیروزنیا، «آیین آهک‌پاشی» نوشته محبوبه حاجی مرتضایی، «ترس خوردن» نوشته عباس عظیمی، «باقیمانده‌ی من» نوشته مهین‌سارانی راد، «سردخانه‌ی شلوغ» نوشته مجتبی بنی‌اسدی، «زرنگ‌بازی» نوشته اسماعیل‌اله دادی، «عزیز صدایش بزن» نوشته عماد عبادی، «آوازی برای پری دریایی» نوشته نجمه‌ مولوی، «سمفونی حیات» نوشته حسن مختارزاده، «دور تو می‌چرخیدم» نوشته ارمغان بهداروند، «خاطرات آخرین مبارز» نوشته ستایش السادات صلواتیان، «بیست سال و چهارده روز در کرونا» نوشته زینب رضایی، «اشک‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» نوشته زهرا رضاقلیزاده عمران، «من و کرونا» نوشته فرحناز شیخ بهاالدین زادا، «ملای چابهاری» نوشته مهدی چگین و «ماجراهای من و کرونا» نوشته طاها ملااحمدی.

نوبتی هم که باشد، نوبت کنگان است! خطاب به شورای شهر ، نماینده مجلس و دولت جدید: آیا وقت آن نرسیده است که نیم نگاهی هم به مساله لزوم پرورش و توسعه نیروهای انسانی بومی داشته باشید ؟!

نوبتی هم که باشد، نوبت کنگان است!
خطاب به شورای شهر ، نماینده مجلس و دولت جدید: آیا وقت آن نرسیده است که نیم نگاهی هم به مساله لزوم پرورش و توسعه نیروهای انسانی بومی داشته باشید ؟!

✍🏻داریوش حسینی کنگانی


نویسنده قبل از هر چیز لازم میداند که بابت تمام زحمات و تلاشهایی که سالها برای ارتقا نام و جایگاه این شهر توسط مدیران و مسئولان غیر کنگانی انجام شده است مراتب قدردانی را به جا آورد .

ولی با توجه به ارتقای سطح دانش و توانایی فرزندان این شهر که با سرمایه ها و حمایتهای این مردم رشد کرده اند لازم است که استارت پرورش و تربیت مدیران توانمند بومی با توجه به تغییرات سیاسی و اجتماعی پیش رو در سطح کلان حاکمیتی و شروع به کار دولت و شورای شهر جدید همین امروز زده شود.

قبل از هر چیزی باید به این موضوع توجه کرد که هیچ فردی ذاتا مدیر زاده نمیشود، مگر با آزمون و خطا و اعطای فرصت .

به همان شکل که در سالهای گذشته در بخش های مختلف مدیریت شهری و ادارای در کنگان چنین فرصتهایی به نیروهای غیر کنگانی داده شده است تا در این شهر کسب تجربه کنند و پس از آزمون خطاهای فراوان و با هزینه هایی سنگین مالی از جمله ایاب و ذهاب ، اسکان و … که از جیب همین مردم و کسر از حقوق مسلم آنها پرداخت شده است تا پرورش پیدا کنند و در این شهر نیز ماندگار نباشند! ، دیگر وقت آن رسیده است که نگاه ها تغییر کند و چنین شرایطی نیز برای فرزندان این شهر فراهم شود تا مدیران و نیروهای بومی توانمند و شایسته که میتوانند به سرمایه های بزرگ این شهر تبدیل شوند و جایگاه این منطقه را به سطوح بالاتری ازتقا دهند ، ساخته شوند .
لازمه توسعه پایدار و ارتقای کیفی زندگی در سطح شهر نیز ، پرورش نیروهای کارآمد از بدنه همین مردم می باشد که اشراف کاملی به داشته ها و پتانسیلهای موجود جامعه پیرامونی خود دارند.

این کار در مرحله اول می توان از جانب شورای شهر جدید استارت زده شود ، جایی که ممیزی های کمتری وجود دارد و دستشان برای معرفی و انتصاب افراد در این جایگاهها بازتر می باشد .
انتظار می رود که با نگاه مثبت به کارایی فرزندان توانمند کنگان ، این زمینه را فراهم کنند که یک شهردار بومی پرورش پیدا کند.
با انتخاب یک نیروی تحصیلکرده و با دانش از دل این شهر در راس آمور مدیریت شهری و حمایت از آن و انتخاب دو یا سه نفر از افراد بومی با ظرفیت مناسب در جایگاه معاونت فرصت پرورش نیروهای کارآمد داده شود تا در این زمینه ها به خودکفایی لازم رسیده و حتی بتوانیم از دل این نیروها حتی شهردار به شهرهای دیگر نیز معرفی کنیم.
در مرحله بعد نیز از نماینده محترم که خوشبختانه ارتباط خوبی هم با دولت منتخب جدید دارد انتظار می رود که در سال جدید تلاش بیشتری کنند و برخلاف سالی که گذشت بتوانند در پرورش نیروهای انسانی در ادارات محلی ، سبد مدیریت استانی و مدیریت نفتی که قول آن نیز در انتصاب یک مدیر بومی پس از ابقای پارس دو داده بودند را نیز انجام دهند.
ضعف عملکرد یکسال گذشته در پرورش و انتخابهای مدیران بومی نتوانسته است اذهان عمومی را قانع کنند که امید است با تغییرات پیش رو در سطح مدیریت کلان کشوری که با نماینده محترم همفکر و همراه نیز هستند شاهد حضور و پرورش نیروهای انسانی بومی در سطح مدیریت شهری ، استانی ،صنعت نفت و حتی کشوری باشیم.

جوابیه شرکت pomc در خصوص خبر سایت خبری و تحلیلی کنگان نیوز پیرامون جذب نیرو از طریق مکاتبه با دانشگاه خلیج فارس:


شرکت POMC از بزرگترین شرکت های بومی منطقه با حدود ۴۸۰۰ نفر پرسنل است که دفتر مرکزی آن در شهر کنگان واقع و۷۰ درصد کارکنان آن بومی می باشند و در حال حاضر در پروژه های بهره برداری، راه اندازی و تعمیرات پالایشگاهی در پالایشگاه های فاز های ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۲، ۲۳ ، ۲۴ ، پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی دماوند دارای پروژه های متعدد و در حال فعالیت می باشد.
کلیه پرسنل شاغل در این شرکت از طریق اداره کار و اشتغال منطقه ویژه عسلویه و با هماهنگی و اطلاع فرمانداری محترم جذب شده و در آینده نیز چنین خواهد شد.
همچنین، اخیراً با توجه به توسعه فعالیت های این شرکت در حوزه منطقه پارس جنوبی و بنابر اقتضای موقعیت شغلی در سه رشته تحصیلی مکاتباتی برای معرفی نخبگان و فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های معتبر صورت گرفته که اولویت با نیروهای بومی با هماهنگی اداره اشتغال منطقه ویژه عسلویه می باشد.با امید به خدا در صورت معرفی، این افراد با هماهنگی اداره کار و امور اشتغال منطقه ویژه عسلویه و دستگاه های نظارتی گزینش خواهند شد و در صورت لزوم و تائید صلاحیت به کار گمارده می شوند.

*با فعالیت حدود ده دانشگاه در حوزه جنوب استان بوشهر، شرکت بهره‌برداری مدیریت پترو پارس آریا کیش(pomc) از دانشگاه خلیج فارس درخواست معرفی نیرو جهت جذب کرده است!!!!!!!!

*با فعالیت حدود ده دانشگاه در حوزه جنوب استان بوشهر، شرکت بهره‌برداری مدیریت پترو پارس آریا کیش(pomc) از دانشگاه خلیج فارس درخواست معرفی نیرو جهت جذب کرده است!!!!!!!!/ نقش اداره کار و اشتغال منطقه ویژه چیست؟ آیا این اداره کارایی قانونی خود را از دست داده است یا اینکه شرکت های منطقه دیگر این اداره را به رسمیت نمی شناسند؟؟؟*


اخیرا در تاریخ ۱۲تیرماه نامه ای توسط شرکت پترو پارس آریا کیش (pomc) به دانشگاه خلیج فارس ارسال شده که در آن از دانشگاه خلیج فارس درخواست معرفی نیرو جهت جذب در پروژه راه اندازی و بهره‌برداری فاز ۱۴مجتمع گاز پارس جنوبی شده است. براساس آنچه که تا به امروز در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی بصورت قانون یا رویه همیشگی مرسوم بوده است،شرکت های فعال در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی می بایست جهت جذب نیرو با اداره کار و اشتغال منطقه ویژه مکاتبه کنند و نیروی مورد نیاز خود را با معرفی این اداره جذب کنند که در این راستا اقدام شرکت پترو پارس آریا کیش مایه تعجب هست و گویی سرآغاز یک اقدام جدید در بین شرکت های منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی می باشد که هر شرکتی بنا تصمیم مدیران خود شیوه ای جدید و استصوابی برای جذب نیرو اختراع کند.
از نگاه دیگر به این موضوع سوالی که مطرح می شود آن است که با وجود حدود ده دانشگاه در شهرستان های جنوبی استان بوشهر که میزبان صنعت نفت،گاز،پتروشیمی هستند چرا شرکتی مانند pomc درخواست معرفی نیرو از دانشگاه خلیج فارس می کند؟ درحالیکه یکی از اصلی ترین فلسفه های تاسیس این تعداد از دانشگاه در جنوب استان بوشهر تأمین نیروی انسانی متخصص برای صنعت مستقر در این منطقه و ارتباط دانشگاه با صنعت بوده است.اگر شرکت های مستقر در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی دانشگاه های فعال در حوزه جنوب استان بوشهر را به رسمیت نمی شناسند و آنها قبول ندارند و دانشجویان این دانشگاه ها بعد از فراغت از تحصیل بجرم فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های جنوب استان بوشهر مورد بی مهری و پشت درب های بسته شرکت های صنعتی در انتظار یک شغل ساده هستند،دیگر فعالیت و هزینه برای دایر بودن این دانشگاه ها چه توجیهی دارد؟

سایت خبری و تحلیلی کنگان نیوز آمادگی خود را جهت انتشار پاسخ مسئولان اداره کار و اشتغال منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی و همچنین شرکت بهره‌برداری مدیریت پترو پارس آریا کیش در این خصوص اعلام می دارد.

المان شهری ابزار قدرتمند زیباسازی شهری


المان شهری – این ترکیب، دارای یک نظام هندسی و تعادلی پایدار و زیباست. افراد را به گونه‌ای جذب خود می‌نماید، که تا مدت ها در آن منطقه از شهر به صورت سمبلیک مشخصه‌ای برای شناخت شهر در منطقه مورد نظر شناخته شده و در واقع جزء شاخصه‌های شهری محسوب می‌گردد.

اهمیت المان شهری در حوزه توریسم
این خصوصیت به ویژه برای توریست‌ها اهمیت دارد. کسانی که کمتر به منطقه مورد نظر رفت و آمد می‌کنند. در مسیر یابی و آدرس دهی صحیح برای پیدا نمودن یک منطقه خاص شهری، مشخصه و نماد خاص آن منطقه اهمیت دارد. این نماد در شناخت منطقه و چه بسا برگرفته از اتفاق یا تاریخچه ای خاص در محل مورد نظر می‌باشد و به نکته‌ای خاص در آن محل اشاره می‌کند و با تاریخچه ای عجین می باشد. ذهن با برده شدن نام منطقه ناخودآگاه به دنبال شاخصه‌ها و ویژگی‌های بارز آن منطقه، المان شهری مورد نظر را در خود تصویر‌سازی خواهد کرد.

انواع المان:
-المان نمایشی
-المان بیانی
-المان عملکردی

 

المان نمایشی
همانگونه که از نام این المان مشخص است، صرفا جنبه نمایشی دارد. با هدف قرار دادن گروه خاصی از اقشار جامعه که در زمینه خاص هنری مطالعه دارند تهیه و تولید می‌گردد. تعداد این نوع المان در سطح شهر معمولا کم است. در مکان‌هایی مانند: گالری‌ها، نمایشگاه آثار هنری، بیشتر دیده می شود.

المان بیانی
این نوع از المان بر خلاف نمونه نمایشی در مکان‌های عمومی نصب می شود. با مخاطب عام و به طور کل افرادی که در مقوله هنر اطلاعات چندانی نیاز ندارند ارتباط برقرار می کند. به طور خلاصه بیان‌گر مفاهیم خاصی هستند. جهت انتقال پیام یا مفهومی به مخاطب ساخته می‌شوند. محل نصب و استقرار این المان ها معمولا در سطح شهر و میادین می‌باشد.

المان عملکردی
بر خلاف دو نمونه گفته شده در بالا، طراحی و ساخت این نوع از المان شهری نیازمند تحقیق و مطالعه در زمینه برخی نیازهای خاص انسانی برای استفاده بهینه در فضاهای نصب، طراحی و تولید می‌گردد. برای روشن شدن موضوع و انتقال بهتر مفهوم المان عملکردی می توان به نمونه‌هایی مانند : ایستگاه اتوبوس، دکه‌های روزنامه، باجه تلفن، محیط وسیع تری مانند مترو و برخی دیگر از تاسیسات موجود شهری اشاره نمود.

المان‌های جالب و خلاقانه نصب شده در دنیا
نمونه‌های جالب، عجیب و خلاقانه از المان‌های نصب شده در سرتاسر دنیا. همگی این آثار نشان دهنده طرز فکر های متفاوت و هنرمندانه سازندگان آن‌ها است. همگی نمونه‌های چشم نواز و زیبایی هستند که تاثیر زیادی در تغییر چهره شهرها و زندگی خشک ماشینی دارند. در این تصاویر به خوبی می توان قدرت المان‌های شهری را حس نمود و به لزوم استفاده این محصولات پی برد.

مجموعه بسیار زیبا از المان شهری – (نمونه المان بیانی)

نصب شده در محل رفت و آمد عابرین در خیابان‌های پر‌تردد شهری، محیطی همراه با آرامش برای عابرین خلق کرده است.

 

مونه خلاقانه و نورانی – (نمونه المان نمایشی)

این نوع المان برگرفته از الگوهای طبیعی مانند: گل‌ها و درختان، ساخته شده، به سبب افزودن نشانه هایی از طبیعت در دل محیط‌های سرد و صنعتی مدرن امروزی شهرها، علاوه بر افزایش زیبایی محیط باعث ایجاد حسی خوب در عابرین می‌شود.
 
المان شهری در میدان شهر – (نمونه المان بیانی)
 
 
نمونه المان‌های ساخته شده مفهومی در داخل کشور از سمبل‌ها و نمونه‌هایی خاص و مناسبتی، علاوه بر افزایش زیبایی در میادین شهر‌ها، حس آرمانی را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

روستای ۱۵ هزار نفری شیرینو همچنان در انتظار شهر شدن

ابراهیم بهمنی ، از چهره های پر تلاش و عضو جدید شورای بندر شیرینو می باشد، وی در گفتگو با کنگان نیوز ضمن انتقاد و گلایه به روند بسیار کند پیگیری مسئولان برای ارتقاء روستای بزرگ و پر جمعیت شیرینو به شهر ، اظهار کرد: روستای شیرینو را به جرات می توان یکی از پر جمعیت ترین روستاهای کشور دانست. درخواست اصلی مردم این منطقه این است که روستای شیرینو به شهر ارتقاء یابد تا بتوانند از مزایای آن که حق طبیعیشان است بهره مند شوند.
بهمنی معتقد است که در این راستا ، بخشداری، فرمانداری شهرستان، استانداری بوشهر، نماینده مردم جنوب استان و وزارت کشور باید در روند ارتقاء شیرینو به شهر تسرسع بخشند.

مزایای شهر شدن:

۱- ایجاد شهر باعث افزایش ایجاد امکانات رفاهی ،خدماتی ،پزشکی ،دانشگاهی وبالارفتن فرهنگ مناطق مربوطه،احساس صمیمیت و کاهش اختلافات قومی در این مناطق ، اطلاع رسانی سریع تر ، بودجه بیشتر واختصاصی و ….میگردد.

۲- شهرداری در این شهرها ایجاد می شود که در خدمات رسانی بسیار قوی تر از دهیاری ها می باشد .

۳- بدلیل اینکه اکثر این شهرها در کنار جاده های اصلی قراردارد و دل دل صنعت قرار گرفته اند سریعا رشد کرد ه و جمعیت زیاد جذب می نمایند و باعث شکوفا شدن این مناطق میگردندو هم اینکه باعث خدمات رسانی به مسافرینی میگردندکه از این مناطق قصد عبور دارندمانند شهر سیراف و تردد مسافرین بدلیل کم بود سرویس دهی این مناطق فعلا کم می باشد .

۴- مهاجرت از این مناطق بسیار کمتر می گردد و روستاها خالی از سکنه نمی گردند .

با توجه به تغییر قانون که چند ماه پیش در مجلس به تصویب رسید که بر اساس آن نصاب جمعیتی جهت شهر شدن کاهش یافته است؛ روستاهای بالای سه هزار و پانصد نفر جمعیت قابل شهر شدن هستند. اما از آنجا که این اقدام دارای بار مالی است، لذا باید وزارت کشور آنرا مصوب نماید. در شهرستان کنگان بندر شیرینو دارای چنین قابلیتی هست

می بینید مشکلات سر راه هم کم نیست.

تبدیل روستاهای کوچک به شهر تقریبا در تمامی ادوار نظام شهری ایران وجود داشته تا جایی که امروزه هر قدر از پایتخت و مراکز استان‌ها دورتر می‌شویم بر تعداد روستاهایی که به شهر تبدیل شده‌اند، افزوده‌تر می‌گردد.
شهر چیست؟

طی دهه‌های اخیر، از سوی اندیشمندان جغرافیا، جامعه شناسی، اقتصاد، جمعیت‌شناسی و برخی علوم دیگر، تعاریف متعددی از شهر ارائه شده‌است بعضی از جامعه شناسان شهر را محل تمرکز جمعیت، ابزار تولید، سرمایه، نیازها و احتیاجات و غیره می‌دانند که تقسیم کار اجتماعی، در آنجا صورت گرفته‌است. جغرافی دانان، شهر را منظره ای مصنوعی از خیابانها، ساختمانها، دستگاهها و بناهایی می‌دانند که زندگی شهری را امکانپذیر می‌سازد.

مورخان، شهر را با توجه به قدمت آن، تعریف می‌کنند و از نظر اقتصاددانان، شهر به جایی اطلاق می‌شود که معیشت غالب ساکنان آن، بر پایه کشاورزی نباشد. اندیشمندان طراحی شهری شهر را مجموعه پیچیدهٔ سازمان یافته‌ای می‌دانند که متشکل از سه مولفه اصلی کالبد، تصورات، و فعالیت می‌باشد، که پیوسته در حال تغییر و تحول است. شهرشناسان شهر را محلی می‌دانند که بشر دست از زمین کشیده و فکر کردن را آغاز می‌کند.

اما جمعیت شناسان تعداد جمعیت یک نقطه را، ملاک شهری بودن آن نقطه می دانند. بر این اساس ملاک تشخیص شهر در کشور فرانسه ۲۰۰۰ نفر ساکن است که مشابه ملاک جمعیتی در المان ، جمهوری چک و ترکیه است . در ایالات متحده و مکزیک ۵۰۰/۲ نفر ، در هلند و یونان ۰۰۰/۵ نفر و در ایرلند ۵۰۰/۱ نفر مشخص کننده شهری و یا روستایی بودن یک نقطه است

۳ هزار نفر، یعنی شهر

در کشور ما معمولا جمعیت ۵۰۰۰ نفر را از قدیم ملاک شهر بودن محلی اطلاق می کنند اما این تعریف در گذر زمان تغییراتی کرد که الان ۳۰۰۰ نفر جمعیت پتانسیل شهر شدن دارد

شهر یعنی هرجا شهرداری داشته باشد

در سرشماری سال ۱۳۷۵ نیز این تعریف ، یعنی دارا بودن شهرداری ، ملاک تفکیک شهر از روستا شده است.

اما در مقابل تعریف ده یا روستا را داریم در ایران، ده از قدیمی‌ترین زمان یک واحد اجتماعی و تشکیلاتی و جایی بوده‌است که در آن گروههایی از مردم روستایی برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گرد هم تجمع یافته‌اند. ده اساس زندگی اجتماعی ایران را تشکیل می‌دهد و اهمیت آن به اعتبار اینکه یک واحد تشکیلاتی در زندگی روستایی است، در سراسر قرون وسطی و از آن پس تا به امروز برقرار بوده‌است. در سرشماری سال ۱۳۹۰ ۲۹ در صد جعیت ایران در روستاها زندگی می کنند.
روستاها با داشتن ۳۵۰۰ جمعیت و با درخواست مردم و مسوولان می‌توانند به شهر تبدیل شوند

وی ادامه داد: باید توجه داشت که قصد قانونگذار از تبدیل روستا به شهر، افزایش رفاه و آسایش مردم است چرا که با تغییر ساخت و سازها به شکل فنی و برنامه‌ریزی شده و ایجاد امکانات زیربنایی نظیر گسترش فضاهای سبز شهری، توسعه معابر اصلی و فرعی، ایجا گذرگاه، و مراکز خرید و سایر مسایل مربوط به شهر، نشاط و شادابی در بین مردم آن نیز افزایش می‌یابد.

به طور طبیعی هر جا خدماتی از سوی شهرداری اعم از رفاهی و خدماتی ارایه شود براساس قانون منابع اعتباری آن از محل اخذ عوارض و یا درآمدهای پایدار صورت می‌گیرد، تاکید کرد: قانون، شهرها و شهرداری‌ها را مکلف به خودکفا بودن کرده و برهمین اساس حتی بخشی از مالیات به توسعه عمران و آبادانی شهرها تخصیص یافته است.

تبدیل روستا به شهر نباید به اشتغال منطقه آسیب وارد کند

همزمان با افزایش امکانات رفاهی در روستاهایی که به شهر تبدیل می‌شوند، می‌توان نسبت به اشتغال جوانان منطقه در همان محل سکونشان اقدام کرد که با این کار در واقع آینده روشنی از شهرهای جدید خود را ترسیم کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری : قانون در گام نخست می‌گوید که شهر باید شناخته شود و در این رابطه نیز هیات وزیران این مساله را قبول و از طریق وزیر کشور نیز به استاندار اعلام شده که البته فرآیند قانونی آن از جمله تبدیل شورای روستا به شهر و برخی موارد دیگر باید به انجام برسد و به وزیر کشور نیز اعلام شود که در ان صورت، وزارت کشور دستور به تاسیس شهرداری خواهد داد.

به طور معمول روستا، یک سکونتگاه اولیه محسوب شده که کنترل آن توسط مردم و با روابط اجتماعی نزدیکی که باهم دارند، اداره می‌شود اما این مساله در شهرها، به لحاظ گستردگی آن توسط برخی نهادها مانند شهرداری، نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌ها اعمال می‌گردد.
نقص قانون و دیدگاه‌های سیاسی عاملی مهم در تبدیل روستا به شهرها

زمانی که می‌خواهیم روستایی را به شهر تبدیل کنیم الزاما این کار باید توسط متخصصان امر امکان سنجی شود و همان گونه که در اجرای هر پروژه ملی باید پیوست‌هایی مانند پدافند غیرعامل، مسایل زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، در تبدیل روستا به شهر نیز وجود این پیوست‌ها به صورت منطقی و عقلانی، ضروری است.

دهیاری ها با ساختار ساده سازمانی دیده شده‌اند

قانونگذار هویت دهیاری را با ساختاری بسیار ساده سازمانی دیده، قانونگذار با این کار خواسته تا روستا را حتی در حوزه مدیریتی در قالب بسیار ساده ببیند اما در شهرها، شهرداری‌ها به لحاظ مجموعه عریض و طویل خود امروزه حتی در تامین هزینه کارکنان خود با مشکلاتی روبرو هستند و برای رفع این مشکل ناچارند شهر را به سمت مسایلی از قبیل فروش تراکم پیش ببرند.

با تبدیل روستا به شهر، شهرهای جدید با بدنه بزرگی به نام شهرداری که جایگزین دهیاری شده، روبرو می‌شوند و از آن به بعد است که شهرداری، روستای تبدیل شده به شهر را به شکل یک کالا می‌بیند تا بتواند بیشترین سود را برای تامین حداقل نیازهای خود به دست آورد.
قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری
‌قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری
‌فصل اول – تعاریف
‌ماده ۱ – عناصر تقسیمات کشوری عبارتند از: روستا، دهستان، شهر، بخش، شهرستان و
استان.
‌ماده ۲ – روستا واحد مبداء تقسیمات کشوری است که از لحاظ محیط زیستی (‌وضع طبیعی،
اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) همگن بوده که با‌حوزه و قلمرو معین ثبتی یا عرفی مستقل
که حداقل تعداد ۲۰ خانوار یا صد نفر اعم از متمرکز یا پراکنده در آنجا سکونت داشته
باشند و اکثریت ساکنان‌دائمی آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم به یکی از فعالیتهای
کشاورزی، دامداری، باغداری به طور اعم و صنایع روستایی و صید و یا ترکیبی از
این‌فعالیتها اشتغال داشته باشند و در عرف به عنوان ده، آبادی، دهکده یا قریه
نامیده می‌شده است.
‌تبصره ۱ – مزرعه نقطه جغرافیایی و محلی است کشاورزی که بنا به تعریف روستا نبوده
و به دو شکل مستقل و تابع شناخته می‌شود.
‌تبصره ۲ – مکان به نقطه‌ای اطلاق می‌شود که بنا به تعریف روستا نبوده و بیشتر محل
انجام فعالیتهای غیر کشاورزی. (‌کارخانه، ایستگاه، کارگاه،‌قهوه‌خانه و نظائر
آنها) است که به دو شکل مستقل و تابع شناخته می‌شود.
‌تبصره ۳ – مزرعه و مکان تابع در محدوده ثبتی یا عرفی روستای متبوع خود و به طور
کلی از لحاظ نظام تقسیمات کشوری جزو آن محسوب‌می‌شود.
‌تبصره ۴ – مزرعه و مکان مستقل دارای محدوده ثبتی یا عرفی معین و مستقل بوده و از
لحاظ نظامات اداری زیر پوشش واحد تقسیماتی مربوطه‌حسب مورد می‌باشد.
‌ماده ۳ – دهستان کوچکترین واحد تقسیمات کشوری است که دارای محدوده جغرافیایی معین
بوده و از به هم پیوستن چند روستا، مکان، مزرعه‌همجوار تشکیل می‌شود که از لحاظ
محیط طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همگن بوده و امکان خدمات‌رسانی و
برنامه‌ریزی در سیستم و‌شبکه واحدی را فراهم می‌نماید.
‌تبصره ۱ – حداقل جمعیت دهستان با در نظر گرفتن وضع پراکندگی و اقلیمی کشور به سه
درجه تراکمی به شرح زیر تقسیم می‌شود.
‌الف – تراکم زیاد ۸۰۰۰ نفر.
ب – تراکم متوسط ۶۰۰۰ نفر.
ج تراکم کم ۴۰۰۰ نفر.
‌تبصره ۲ – دهستانهای موجود که از نظر وسعت، جمعیت و دسترسی دارای تراکم مطلوب
بوده در قالب موجود باقی و آن تعداد از دهستانهایی که‌از این لحاظ نامتناسب
می‌باشند از طریق تقسیم و یا ادغام تعدیل و به دهستانهای جدید تبدیل خواهند شد.
‌تبصره ۳ – مرکز دهستان منحصراً روستایی از همان دهستان است که مناسبترین مرکز
خدمات روستایی آن محدوده شناخته می‌شود.
‌ماده ۴ – شهر. محلی است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی بخش واقع شده و از
نظر بافت ساختمانی، اشتغال و سایر عوامل، دارای‌سیمایی با ویژگیهای خاص خود بوده
به طوری که اکثریت ساکنان دائمی آن در مشاغل کسب، تجارت، صنعت، کشاورزی، خدمات و
فعالیتهای اداری‌اشتغال داشته و در زمینه خدمات شهری از خودکفایی نسبی برخوردار و
کانون مبادلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حوزه جذب و نفوذ‌پیرامون خود بوده
و حداقل دارای ده هزار نفر جمعیت باشد.
‌تبصره ۱ – تعیین محدوده شهری به پیشنهاد شورای شهر و تصویب وزارتین کشور و مسکن و
شهرسازی خواهد بود.
‌تبصره ۲ – محله. مجموعه ساختمانهای مسکونی و خدماتی است که از لحاظ بافت اجتماعی
ساکنانش خود را اهل آن محل می‌دانند و دارای‌محدوده معین است حدود محله‌های شهر
تابع تقسیمات شهرداری خواهد بود.
‌تبصره ۳ – منطقه. در شهرهای بزرگ از به هم پیوستن چند محله، منطقه شهری تشکیل
می‌شود.
‌تبصره ۴ – حوزه شهری. به کلیه نقاطی اطلاق می‌شود که در داخل و خارج محدوده
قانونی شهر قرار داشته و از حدود ثبتی و عرفی واحدی‌تبعیت کنند.
‌ماده ۵ – بخش عشایری واحدی است از تقسیمات کشوری که با داشتن یک بخشدار سیار
مسئول گرفتن خدمات و هماهنگی با ادارات مربوطه‌خواهد بود و عشایر در فصول مختلف در
هر منطقه که اسکان می‌کنند تابع فرمانداری و استانداری همان منطقه هستند.
‌ماده ۶ – بخش واحدی است از تقسیمات کشوری که دارای محدوده جغرافیایی معین بوده و
از به هم پیوست چند دهستان همجوار مشتمل بر‌چندین مزرعه، مکان، روستا و احیاناً شهر
که در آن عوامل طبیعی و اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی واحد همگنی را به
وجود می‌آورد‌به نحوی که با در نظر گرفتن تناسب، وسعت، جمعیت، ارتباطات و دسترسی و
سایر موقعیتها، نیل به اهداف و برنامه‌ریزیهای دولت در جهت احیاء‌امکانات طبیعی و
استعدادهای اجتماعی و توسعه امور رفاهی و اقتصادی آن تسهیل گردد.
‌تبصره ۱ – حداقل جمعیت محدوده هر بخش بدون احتساب نقاط جمعیت شهری با در نظر
گرفتن وضع پراکندگی و اقلیمی کشور به دو درجه‌تراکمی به شرح زیر تقسیم شده است.
‌الف – مناطق با تراکم زیاد سی هزار نفر.
ب – مناطق با تراکم متوسط ۲۰ هزار نفر.
‌تبصره ۲ – در نقاط کم تراکم، دورافتاده، مرزی جزایری و جنگلی و کویری با توجه به
کلیه شرایط اقلیمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تا حداقل‌دوازده هزار نفر جمعیت با
تصویب هیأت وزراء و در موارد استثنایی با تصویب مجلس، جمعیت بخش می‌تواند کمتر از
میزان تعیین شده در تبصره ۱‌باشد.
‌تبصره ۳ – مرکز بخش، روستا یا شهری، از همان بخش است که مناسبترین کانون طبیعی،
فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن محدوده شناخته‌می‌شود.
‌ماده ۷ – شهرستان واحدی از تقسیمات کشوری است با محدوده جغرافیایی معین که از به
هم پیوستن چند بخش همجوار که از نظر عوامل طبیعی،‌اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و
فرهنگی واحد متناسب و همگنی را به وجود آورده‌اند.
‌تبصره ۱ – حداقل جمعیت شهرستان با در نظر گرفتن وضع پراکندگی و اقلیمی کشور به دو
درجه تراکمی به شرح زیر تقسیم می‌شود.
‌الف – تراکم زیاد ۱۲۰۰۰۰ نفر.
ب – تراکم متوسط ۸۰۰۰۰ نفر.
‌تبصره ۲ – در نقاط کم تراکم، دورافتاده، مرزی، جزائری و کویری با توجه به کلیه
شرایط اقلیمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تا حداقل ۵۰ هزار‌نفر با تصویب هیأت
وزیران و در موارد استثنایی با تصویب مجلس شورای اسلامی می‌تواند کمتر از ۵۰ هزار
نفر باشد.
‌تبصره ۳ – مرکز شهرستان یکی از شهرهای همان شهرستان است که مناسبترین کانون
طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن محدوده‌شناخته می‌شود.
‌ماده ۸ – وزارت کشور موظف است ظرف مدت ۳ ماه با همکاری سازمان برنامه و بودجه و
مرکز آمار درجات تراکم را تعیین و به تصویب هیأت‌وزیران برساند.
‌ماده ۹ – استان، واحدی از تقسیمات کشوری است با محدوده جغرافیایی معین، که از به
هم پیوستن چند شهرستان همجوار با توجه به موقعیتهای‌سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،
اقتصادی و طبیعی تشکیل می‌شود.
‌تبصره ۱ – وزارت کشور بنا به ضرورت می‌تواند با تصویب هیأت وزیران با انتزاع و
الحاق روستاها، بخشها یا شهرستانهای مجاور، استانها را‌تعدیل نماید. مگر آنکه به
تصویب مجلس شورای اسلامی ایجاد استان جدید ضروری شناخته شود. استان جدید باید
حداقل یک میلیون نفر جمعیت‌داشته باشد.
‌تبصره ۲ – مرکز استان یکی از شهرهای همان استان است که مناسبترین کانون سیاسی،
اقتصادی، فرهنگی، طبیعی و اجتماعی آن استان شناخته‌می‌شود.
‌ماده ۱۰ – دولت موظف است با حفظ جهات سیاسی اجتماعی هر روستا را به نزدیکترین
مرکز دهستان و هر دهستان را به نزدیکترین مرکز بخش و‌هر بخش را به نزدیکترین مرکز
شهرستان و هر شهرستان را به نزدیکترین مرکز استان منضم نماید.
‌ماده ۱۱ – بخشها، شهرها، شهرستانها و استانهایی که فاقد شرایط مذکور در این قانون
هستند با همان عنوان باقی می‌مانند، دولت موظف است‌حتی‌الامکان آن گونه واحدها را
با شرایط مندرج در این قانون منطبق گرداند.

‌فصل دوم – نظام تقسیمات کشوری
‌ماده ۱۲ – از لحاظ نظام اداری دهستان تابع بخش و بخش تابع شهرستان و شهرستان تابع
استان و استان تابع تشکیلات مرکزی خواهد بود.
‌ماده ۱۳ – هر گونه انتزاع، الحاق، تبدیل، ایجاد و ادغام و نیز تعیین و تغییر
مرکزیت و تغییر نام و نامگذاری واحدهای تقسیمات کشوری، بجز استان‌بنا به پیشنهاد
وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.
‌ماده ۱۴ – رعایت محدوده کلیه واحدهای تقسیماتی برای تمامی واحدها و سازمانهای
اداری (‌اجرایی و قضایی) و نهادهای انقلاب اسلامی کشور‌لازم است.
‌تبصره ۱ – نیروهای نظامی در ارتباط با دستورالعملهای شورای عالی دفاع و اجرای
وظایف سازمانی خود در هر محدوده با اطلاع نماینده سیاسی‌دولت از این ماده مستثنی
خواهد بود.
‌تبصره ۲ – حوزه‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی حتی‌الامکان منطبق به محدوده
شهرستانها و هر حوزه انتخاباتی متشکل از یک یا چند‌شهرستان خواهد بود. محدوده
حوزه‌های انتخابات را قانون معین می‌کند.
‌تبصره ۳ – وزارت کشور موظف است ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ تصویب این قانون لایحه
قانونی محدوده حوزه‌های انتخاباتی را تهیه و جهت‌تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم
نماید.
‌ماده ۱۵ – وزارت کشور موظف است ظرف مدت ۳ ماه لایحه قانونی حدود وظایف و اختیارات
مسئولین واحدهای تقسیمات کشوری را تهیه و‌جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم
نماید.
‌ماده ۱۶ – وزارت کشور موظف است ظرف ۶ ماه از تاریخ تصویب این قانون آیین‌نامه‌های
اجرایی آنرا تهیه و پس از تصویب هیأت دولت به مورد‌اجراء گذارد.
‌ماده ۱۷ – دولت موظف است همزمان با تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی آخرین آمار جمعیت
کشور را تهیه و بر اساس آن این قانون را اجراء نماید.
‌ماده ۱۸ – وزارت کشور موظف است اجراء این قانون را از نقاط دورافتاده و محروم
آغاز نماید.
‌قانون فوق مشتمل بر هجده ماده و بیست و دو تبصره در جلسه روز چهارشنبه پانزدهم
تیر ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی‌تصویب و به تأیید شورای
نگهبان رسیده است.

جوابیه روابط عمومی شهرداری بندرکنگان به یک شبهه ( احیاء پوشش گیاهی غدیر با نخل های پیر )

جوابیه روابط عمومی شهرداری بندرکنگان به یک شبهه ( احیاء پوشش گیاهی غدیر با نخل های پیر )

💠پارک ساحلی غدیر به مساحت حدود ۴ هکتار از اعتبارات استانی و به مبلغ چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در سال ٩٩ عملیات اجرایی آن آغاز گردید.نظر به اعتبارات استانی این پروژه مجوزهای لازم از سازمانهای مختلف از جمله سازمان محیط زیست استان اخذ شده است . در خصوص ساحل سازی در محدوده شهرها،همیشه دو موضوع مطرح است:
١- ساحل را کاملا بصورت بکر و طبیعی رها کنیم ..
٢- در محدوده ۶٠ متری حریم دریا که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد فضا سازی کنیم .
نظر به اینکه گروههای سنی استفاده از پارک ها متنوع بوده و لازم است پارک های ساحلی انعطاف لازم را در این خصوص داشته باشند ، از طرفی کمبود فضاهای عمومی وجمعی در سطح شهر،با پیشنهاد شهرداری و تصویب در شورای اسلامی شهر مقرر گردید در این بخش به مانند کل ساحل شهر و معمول اغلب شهرهای ساحلی، راه دوم انتخاب گردد.ایراد موضوع در این بخش ازشهر،اختلاف سطح طبیعی زیاد بین خط ساحل و دریا،توپوگرافی ناهموار و شیب تند زمین بود،که برای نگهداری فضا سازی های انجام شده ، و حل موضوع مقرر شد ، از دیوارهای پایدار سنگی استفاده شود.با کم شدن شیب طبیعی زمین،ادامه پارک در اراضی هموار تر و بدون دیواره های سنگی تداوم خواهد یافت‌.این پروژه به رغم مشکلات مالی بوجود آمده در اغلب پروژه های استانی ، همچنان در حال انجام بوده ،و با طراحی مطلوب ادامه خواهد یافت . این پروژه طرح کاشت مخصوص به خود داشته و درختان بومی در اولویت این طرح هستند. در خصوص نخل های کاشته شده در این پارک و فاز سوم بلوار امام حسین (ع) تا مسکن مهر،این شهرداری قراردادی جهت کاشت ٢٠٠ اصله نخل منعقد نموده که،قیمت این نخل ها از ١/۵ میلیون تا نهایتا ٢/۵ میلیون متغیر بوده است .
پروژه خرید این نخل ها عمدتا برای بلوار امام حسین ( ع) بوده که با کیفیت مطلوب کشت شده است . متاسفانه در بار حمل شده روز چهارشنبه به تعداد ۶ اصله کیفیت مطلوب نداشته و پیمانکار مربوط نیز این موضوع را پذیرفته است.و شهرداری بابت آن رقمی پرداخت نخواهد نمود .
شهرداری کنگان در چهار سال گذشته ، علیرغم محدودیت های شدید مالی هرگز کارگاه بزرگ سازندگی و عمران شهر را تعطیل ننموده است.
این موضوع از چشم شهروندان منصف و شریف شهر هرگز غافل نبوده است .

✅سایت خبری و تحلیلی کنگان نیوز قضاوت در رابطه با این جوابیه شهرداری به مخاطبین عزیز واگذار میکند.